Da li ste znali da 80% žena pati od nekog oblika hormonalnog disbalansa? A da…
Ispunjeni planovi i novi koraci
Nemanja Nikodijević, master franšizant DepilConcept brenda u Srbiji, podelio je sa nama svoje iskustvo o vođenju brenda i osvrnuo se na prethodne 4 godine postojanja DepilConcept-a u našoj zemlji ali i o budućim planovima.
Prenosimo tekst u celosti:
DepilConcept, internacionalni brend estetskih centara, proslavio je u aprilu četiri godine poslovanja u Srbiji.
Tokom tog perioda je bilo mnogo izazova, posebno što ih je ubrzo nakon početka rada 2019. zadesila pandemija koronavirusa. Interesovanje za ovu franšizu, međutim, ne jenjava i očekuje se otvaranje novih lokacija. Sa Nemanjom Nikodijevićem, vlasnikom master franšize ovog brenda za tržište Srbije, razgovarali smo da li su za četiri godine stigli tamo gde su planirali da budu kada su pokretali posao.
– Zaista jesmo! Došli smo tamo gde smo planirali da budemo nakon ovog vremenskog perioda. Četiri godine rada jeste dobar ogled i tokom njih se dosta toga izdešavalo. Nismo stigli ni da obeležimo prvi rođendan, a zadesila nas je korona. Prilagođavali smo se toj situaciji i uspeli da položimo zadatak. Realizovali smo planove, o čemu govori i broj jedinica u Srbiji i snaga brenda DepilConcept – kaže Nemanja Nikodijević.
Tokom četiri godine otvoreno je pet DepilConcept centara: u Beogradu, Mladenovcu, Zemunu, Prištini i Paraćinu.
– Naš cilj pri pokretanju brenda je bio da imamo centre u velikim gradovima, ali i u manjim mestima. Uspešnost poslovanja na svim ovim lokacijama pokazuje da je franšiza jaka. Jer ako može da radi u opštini Paraćin koja ima 40.000 stanovnika ili Mladenovcu sa oko 50.000 stanovnika, svakako može i u velikim gradovima. Posebno nam je drago što smo dokazali da DepilConcept može da radi i u manjim mestima – kaže Nikodijević.
Ponosni su i na saradnju sa primaocima franšize u Prištini, jer je reč o specifičnom tržištu, posebno izazovnom zbog političke situacije. Saradnja sa primaocima u tom gradu je, prema njegovim rečima, veliko i značajno iskustvo koje će im pomoći u daljem razvoju mreže.
– Primaoci franšize su preduzetnici koji razumeju šta znači poslovanje sistema, jer imaju biznis na više lokacija na Kosovu i u Albaniji. DepilConcept u Prištini je počeo sa radom početkom 2022, a očekujemo da se franšiza do kraja godine širi dalje na Kosovu – kaže Nikodijević.
Iako trenutna situacija nije idealna za preduzetništvo, Nikodijević kaže da industrija nege lepote u Srbiji doživljava procvat – sve više se investira u ovu oblast, ali se razvijaju i kvalitetniji modeli rada. To utiče i na interesovanje klijenata koji se, kako kaže, okreću kvalitetnim uslugama.
– Bili smo svesni da će se to desiti, posebno u delatnosti kojom se mi bavimo – epilaciji. Ko nije kvalitetan neće više moći da opstane čak ni u velikim sredinama. Sve više se ulaže u tehnologiju, ali se još uvek luta sa modelima i protokolima rada. Upravo to stvara potencijalno nezadovoljstvo klijenata. Zato je nama bilo važno da se profilišemo kao broj jedan u epilaciji, u čemu smo i uspeli. U prilog tome govori i naše istraživanje zadovoljstva klijenata. Naime, 98 odsto klijenata na tretmanima epilacije, koji čine 80 procenata naših usluga, izjašnjava se da je zadovoljno pruženom uslugom – kaže Nemanja.
Franšizing sve popularniji
U poslednjih pet godina franšizing je dobio na popularnosti i sve više ljudi sigurnost poslovanja pronalazi u ovom modelu, kaže on.
– Imamo veliku podršku matičnog brenda čija se centrala nalazi u Portugalu. Oni su usavršili poslovanje do najsitnijih detalja. A to je važno i za naše primaoce franšize. Istina je da su primaoci franšize često „najslabija karika“ u sistemu, ali je jako važno probleme rešavati zdravom komunikacijom. Prepreke postoje u svakom modelu poslovanja, ali ako postoji zdrava komunikacija, postoji i put ka dugoročno uspešnoj saradnji. Primer je upravo više puta pominjana korona. Tokom tog perioda smo sa davaocem franšize uspeli da prevaziđemo prepreke. Iskustvo primenjujemo i u saradnji sa našim primaocima franšize, jer ukoliko postojeći primaoci nisu zadovoljni, brend ne može dalje da se širi na zdravim osnovama – kaže Nikodijević.
Interesovanje za franšizom DepilConcepta raste i izvesno je da će se do kraja godine mreži pridružiti dva nova centra.
Centar u Beogradu traži novog vlasnika
Inače, Nemanja Nikodijević i Irma Kasavica, osim toga što su primaoci master franšize, vlasnici su i centra u Beogradu koji se nalazi u Ulici Kneza Miloša 17. On kaže da je došlo vreme da taj, potpuno razrađen i profitabilan centar, prepuste nekom drugom primaocu, što je bio plan od samog početka poslovanja.
– Dalje širenje posla nam nalaže da se fokusiramo na master licencu i širenje brenda, što bi bio benefit za celu franšiznu mrežu. Sada sa sigurnošću možemo da ponudimo centar koji beleži vrhunske rezultate. Budući primaoci franšize bi preuzeli sva prava i obaveze, a najveća prednost je što su uslovi preuzimanja ovog centra potpuno isti kao i uslovi za nove primaoce. Dakle, neko bi poslovanje započeo sa čistim profitom i povratkom investicije – kaže Nikodijević.
Razlog tome je što njihova želja nije da, kako kažu, „taj posao ustupe na neko vreme, već da ga predaju u potpunosti“. Uslov svih uslova je da centar bude u najsigurnijim mogućim rukama.
– Nije neophodno da budući primalac ima pređašnje iskustvo ni u ovoj delatnosti ni u preduzetništvu, jer franšizing sve to može da nadomesti. Kao što sam pomenuo, reč je o uigranom modelu dokazanom na više tržišta – kaže Nikodijević.
Biznis za sve meridijane
DepilConcept je ušao i na nova tržišta u svetu: Irsku, Češku, Slovačku, Mađarsku, a u procesu potpisivanja master franšize za tržište Hrvatske pomogli su upravo Nikodijevići. – Primaoci su želeli da razgovaraju sa nama, čuju naša iskustva i uskoro će prvi centar biti otvoren u Osijeku. Verujem da će biti veoma uspešni i nama znači što će se brend razvijati na susednom tržištu – kaže Nikodijević.
Franšiza DepilConcepta postoji više od 16 godina, a svi prethodni rezultati, prema njihovim rečima, pokazuju koliko je posao dobro organizovan.
– Nama je upravo zbog toga drago što je brend ušao na nova tržišta, kao i što raste na postojećim tržištima – ističe on.
Uveren je da je srpsko tržište tek na početku razvoja kada je reč o tržištu nege lepote, posebno epilacije, te da će tek u narednih pet do deset godina doživeti puni procvat.
– Zaista nismo pogrešili što smo ušli u ovu granu biznisa. Izabrali smo najbolji mogući trenutak bez obzira na korona krizu. Reč je o veoma perspektivnom poslu u koji vredi ulagati jer preduzetnicima i budućim primaocima franšize nudi sigurnost i profitabilan biznis model – zaključuje Nikodijević.